محله نفت

محله نفت

آشنایی با محله شهرک نفت واقع در منطقه ۵ تهران

جهت خرید، رهن و اجاره آپارتمان، مغازه و املاک با کاربری های دیگر:

لیست فایل املاک محله نفت

موقعیت محله نفت :

محله نفت در ناحیه ۳ منطقه ۵ شهرداری تهران واقع شده است. حدود جغرافیایی محله نفت از شرق به رودخانه فرحزاد، از غرب به خیابان معین، از جنوب به جاده فرحزاد و سیمون بولیوار و از شمال به حریم شمالی منطقه ۵ و کوه های اطراف منتهی می شود.

تاریخچه محله نفت :

بخش اعظم محدوده محله نفت را ” شهرک نفت ” تشکیل می دهد که در ۸ فاز طراحی شده است. زمینهای این شهرک از سال ۱۳۵۲ از طرف شرکت نفت که مالک آن بوده است به افراد فروخته شده و از سال ۱۳۷۰ در اولین فاز از فازهای هشتگانه شهرک ساخت وسازهای ساختمانهای مسکونی آغاز شده و به متقاضیان سکونت در شهرک فروخته شده است.

بخشی از هر فاز نیمه کاره مانده است که درحال ساخت و تکمیل ساختمانها می باشد. همچنین به تدریج فضاهای تجاری، فرهنگی و مذهبی و … در فضای مرکزی محدوده شهرک، ساخته شده است.

معرفی برخی از مکان ها :

دو بوستان در محله وجود دارد، به نام های بوستان ستاره و بوستان مهدیس، و همچنین مسجدی به نام چهارده معصوم در این محله دایر می باشد.

دیگر ویژگی ها :

محله فوق از آب و هوای بسیار خوبی برخوردار می باشد و یکی از محله های دنج و خلوت تهران بشمار می آید. به علت سراشیبی زیادی که این محله دارد، در زمستان و هنگام بارش برف و یخبندان، رفت و آمد کمی دشوار می شود.

وسایل نقلیه عمومی :

اتوبوس های بی آر تی دانشگاه علوم تحقیقات از پایین محله در سیمون بولیوار ایستگاه دارند، مسیر حرکت این اتوبوس ها از میدان آزادی تا دانشگاه علوم تحقیقات می باشد.

خطی های شخصی نیز مسیر، سیمون بولیوار تا انتهای شهرک نفت را طی می کنند.

 

  • سایت املاک آی شهر : ishahr.ir
  • سایت مشارکت در ساخت آی شهر : ishahr.co
  • سایت صنعت ساختمان آی شهر : ishahr.org

پست قبلی

محله کوی ارم

نوشته بعدی

محله دریانو

به بحث وارد شوید

مقایسه آگهی ها

مقایسه
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم