جلوگیری از افزایش قیمت مسکن راهی مناسب و اجرایی دارد

جلوگیری از افزایش قیمت مسکن راهی مناسب و اجرایی دارد اگر مسئولین بخواهند!!!

کد مطلب : ۹۹۰۲۲۱۰۱

سرمایه گذاری جهت خرید و فروش آپارتمان و دلالی روی اصلی ترین نیاز مردم ساده ترین راه کسب درآمد و کثیف ترین کار دنیاست، و سوداگران بدانند عاقبتی تلخ در انتظارشان است و با هر آهی که مردم از بابت بی سرپناهی و قیمت گران اجاره بها و خرید مسکن می کشند، گناهان آنها بیشتر و عذابی سخت تر گریبان شان را خواهد گرفت. این عمل بی شرفی محض است.

پیشنهادی مناسب از طرف سایت املاک آی شهر به مسئولین جهت کنترل و واقعی سازی قیمت مسکن که به راحتی می توان آن را اجرایی کرد.

با افزایش سایت های آگهی ساز یا دایرکتوری قیمت ها بصورت غیر کارشناسی و بی مهابا افزایش پیدا کرده و می کند. سایت هایی امثال دیوار و شیپور با دادن اطلاعات املاک مسکونی به صورت واضح و جامع سنگ محکی شده برای مالکین و دلال ها.

وقتی مالکی سایت را بازدید می کند شروع به تجزیه و تحلیل منطبق با معیارهای درون ذهن خود را انجام می دهد. و این آغاز مقایسه ملک خود و ملک دیگران می باشد.

و بر اساس منطق غیر کارشناسی خود اقدام به قیمت گذاری ملک خود می کند! و همیشه ملک خود را بهتر از املاک دیگر می داند، بنابراین قیمتی بالاتر اعلام نموده و آگهی خود را ثبت می نماید.

این چرخه به همین صورت ادامه پیدا کرده و قیمت بالاتر می رود! راه حل چیست؟

جلوی این سایت ها را که نمی توان گرفت، البته املاک موردی تخصصی می باشد که نباید در سایت های آگهی ساز ثبت شود، اما حال که آگهی املاک ثبت می گردد، باید سازکاری مناسب برای آن در نظر گرفت.

اولاً : املاک با شماره ملی باید در کلیه سایت ها ثبت گردد، و در غیر این صورت سایت توقیف و فیلتر شود. وقتی ملک شماره ملی داشته باشد با هر بار آگهی این ملک پیامکی به صاحب ملک ارسال می گردد و قیمت اعلامی در سایت به اطلاع مالک می رسد. و در صورت تایید مالک آگهی ملک انتشار پیدا می کند. این شیوه حسن های بسیار دارد.

۱ – این کار جلوی اعلام قیمت های بالاتر را می گیرد. فرض کنید دفتر مشاور املاکی ملک را گرانتر از قیمت اعلامی مالک اعلام می کند تا بخاطر بالاتر فروختن ملک حق العملی دریافت نماید. وقتی این عمل صورت پذیرد مالک از موضوع باخبر شده و می تواند جلوی این سوء استفاده را بگیرد.

۲ – ملکی را که دلال های مسکن با قیمتی ارزان و یا با قیمت روز خریداری نمودند و قبل از انتقال سند می خواهند ملک را با قیمتی بالاتر بفروشند. ( روشی که در حال حاضر به وفور انجام می شود و دلال به بهانه اجاره ملک از مالک قبلی اجازه بازدید می گیرد!)  با این کار هم مالک متوجه خواهد شد و هم سامانه شماره ملی مسکن افزایش قیمت را مطلع میگردد. و می توان با قوانین بازدارنده مثل مالیات سنگین و یا فسخ قرارداد و جریمه و حبس از این عمل بسیار ناپسند جلوگیری نمود.

دوماً : با ثبت شماره ملی ملک قیمت کارشناسی را می توان اعلام نمود و در صورت اختلاف زیاد قیمت نسبت به منطقه از انتشار آگهی جلوگیری به عمل آید و مالک اگر دوست دارد که بفروشد از طریق غیر اینترنتی ملک خود را به فروش برساند و یا اجاره دهد.

  • سایت املاک آی شهر : ishahr.ir
  • سایت مشارکت در ساخت آی شهر : ishahr.co
  • سایت صنعت ساختمان آی شهر : ishahr.org
  • سایت مدریت ساختمان آی شهر : ishahr.net

به بحث وارد شوید

مقایسه آگهی ها

مقایسه
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم