قیمت آپارتمان طبقه چهارم

قیمت آپارتمان طبقه چهارم بدون آسانسور در منطقه ۵ تهران

کد مطلب : ۹۸۰۳۲۳۰۱

با بررسی های به عمل آمده قیمت این نوع از آپارتمان ها بین ۹/۰۰۰/۰۰۰ تومان تا ۷/۷۰۰/۰۰۰ تومان ارزش دارد.

در سالهای نه چندان دور در منطقه ۵ تهران قیمت ها در محله های مختلف این منطقه بسیار متفاوت بود. این تفاوت قیمت از نظر مردم بر گرفته از نوع دسترسی محلی، ساکنین محله و نزدیکی به مراکز خرید و یا نزدیکی به بلوار آیت الله کاشانی بود.

البته در حال حاضر هم تفاوت قیمت کمی وجود دارد، اما نه به اندازه سال های گذشته، لازم بذکر است رونق خرید و فروش نیز در محله های فوق ذکر بیشتر است.

حال به بررسی قیمت آپارتمان های طبقه چهارم که فاقد آسانسور هستند می پردازیم.

۹۹ درصد از آپارتمان های فاقد آسانسور بالای ۱۶ سال سن دارند.

قیمت این نوع از آپارتمان ها بستگی زیادی به زیر بنای واحد هم دارد. به عنوان مثال واحد ۵۰ تا ۷۰ متری در این تیپ از آپارتمان ها قیمت بالاتری نسبت به متراژ های بیشتر را دارند.

دلیل آن چیست ؟

در آپارتمان های کوچک معمولا افراد جوان در آن ساکن می شوند و به علت قیمت مناسب تر برای خرید این تیپ از آپارتمان ها راغب تر هستند. لازم بذکر است که به این آپارتمان ها وام اولی تعلق نمی گیرد.

اما در آپارتمان هایی با زیربنای بالای ۸۰ متر، که قدرت خرید کمتر است، تقاضا نیز کمتر می شود و زوج های جوان توانایی خرید این واحد ها را ندارند.

پس بنابر این قیمت هر متر مربع آپارتمان های بیش از ۸۰ متر مربع در طبقه چهارم فاقد آسانسور بسیار پایین تر از واحد هایی با متراژ کمتر است.

رهن و اجاره این نوع از آپارتمان ها در منطقه ۵ تهران، با قیمت بیشتر از عرف ، که در آگهی های سایت های دیوار و شیپور است. ( معمولا فایل هایی با قیمت بالا در این سایت ها انتشار پیدا می کند، به علت اینکه فایل قیمت مناسب نیاز به آگهی ندارد و سریعا رهن و اجاره یا به فروش می رسد)

قیمت برای رهن هر متر مربع معادل یک میلیون و هشتصد هزار تومان گذاشته شده، که از نظر سایت املاک آی شهر بسیار بالا می باشد و بیشتر از یک میلیون ارزش ندارد.

حال با معیار پنج برابر مبلغ رهن قیمت آپارتمان طبقه چهارم بدون آسانسور در منطقه ۵ تهران را بر آورد می کنیم که می شود متری نه میلیون تومان که برای واحد های زیر ۷۵ متر باید در نظر گرفت.

و با توجه افت قیمت در آپارتمان هایی با زیربنای بیشتر این قیمت باید حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد کمتر شود.

من حیث المجموع و جمیع جهات قیمت آپارتمان های زیر ۷۵ متر باقیمتی برابر با نود میلیون ریال یا نه میلیون تومان می باشد و بیش از ۷۵ متر از متری هشتاد و یک میلیون ریال تا  ۷/۶۵۰/۰۰۰ تومان بر آورد قیمت می شود، که این هم از نظر ما بسیار بالا می باشد.

شما در شهرستان خود اگر بومی غیر از تهران هستید، می توانید با متری سه میلیون تومان خانه ای را بنا کنید، با خرید زمین ارزان در شهرستان خود و ساخت بنا با قیمت ۶۷۵ میلیون تومان که جهت خرید آپارتمان طبقه چهارم که به بدن شما هم آسیب می زند، می توانید زمین ۲۰۰ تا ۳۰۰ متری با بنایی حدود ۱۰۰ الی ۱۲۰ متر مربع بنا نمایید.

قیمت آپارتمان طبقه چهارم بدون آسانسور در منطقه ۵ تهران

محمد  اسپیدمهر

 

به بحث وارد شوید

مقایسه آگهی ها

مقایسه
جستجو
ویژگی های دیگر
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم