بررسی بازار مسکن در آبان ۹۸

بررسی بازار مسکن در آبان ۹۸

کد مطلب : ۹۸۰۹۰۹۰۱

در حالی که بازار مسکن در رکود بسر می برد، بررسی آمارهای بانک مرکزی خالی از لطف نیست.

در بازار کنونی فقط مصرف کننده های واقعی در بازار مسکن به دنبال خرید آپارتمان می باشند و دیگر از سوداگران مسکن خبری نیست.

این بازار، بازار واقعی مسکن می باشد که بدون حضور دلال ها روزهای آرامی را سر می کند. خریداران واقعی هم از این بازار استفاده می کنند و به دنبال آپارتمان های کم نقص ، خوش نقشه و به قول مشاورین املاک فول امکانات می باشند.

در این بازار فقط آپارتمان هایی که قیمت مناسب و امکانات مناسبی دارند بفروش می رسند.

بخوانید : آپارتمان در تهران گرانتر از نیویورک

خلاصه گزارش بانک مرکزی جهت بررسی بازار مسکن در آبان ۹۸

به گزارش سایت املاک آی شهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در آبان  امسال به ۴.۱ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل ۱۹.۵ درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۰.۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۱۲۴.۶ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۲.۰ درصد کاهش و ۳۵.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

گفتنی است، «گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در آبان سال ۱۳۹۸»، برگرفته از آمار‌های خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است که توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر شده می‌شود.

آی شهر :

فاصله قیمت آپارتمان مسکونی با درآمد مردم متوسط جامعه بسیار فاصله دارد و به علت کم شدن رشد جمعیت و قیمت بالای آپارتمان مسکونی به نظر می رسد رکود در بازار مسکن همچنان پابرجا بماند.

با ادامه این بازار قیمت آپارتمان متعادل خواهد شد.

بررسی بازار مسکن در آبان ۹۸

سایت مشارکت در ساخت آی شهر

 

به بحث وارد شوید

مقایسه آگهی ها

مقایسه
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم