عملکرد مجلس به نفع سوداگران مسکن

عملکرد مجلس به نفع سوداگران مسکن ، البته به گزارش برخی از خبرگذاری ها پای دولت هم میان است!

کد مطلب : ۹۸۰۲۲۲۰۱

به قول این بزرگوار، وزیر بهداشت سابق جناب آقای سید حسن قاضی‌زاده هاشمی : فعلأ مدیریت همین است، شما مردم رأی داده‌اید، رئیس جمهور و مجلس انتخاب کردید و آنان نیز وزیر و مدیر انتخاب کردند، پس بی خود اعصاب، روح و روان همدیگر را آزار ندهیم.

سوداگری و دلالی در ضروری ترین نیاز مردم عین حرام خواری می باشد. 

در هفتم شهریور سال ۱۳۹۷ طرح مالیات بر عایدی املاک اعلام وصول شد! اما با سنگ اندازی ها و مخالفت دولت این طرح فعلا اجرایی نشده و دود آن مستقیم به چشم خانواده های فاقد مسکن می رود.

 احمد امیرآبادی عضو هیئت رییسه مجلس در نشست علنی چهارشنبه، ۷ شهریور مجلس شورای اسلامی موارد اعلام وصول شده را قرائت کرد که طرح الحاق ماده مقابله با سوداگری و کاهش التهابات بازار مسکن به قانون مالیات‌های مستقیم یکی از آن موارد بود.

 

گزارش خبر گذاری فارس در تاریخ ۱۳۹۷/۰۹/۲۷ :

بازی جدید برای فرار از تصویب طرح مالیات بر عایدی مسکن/کارشناسان از مزیت‌های طرح می گویند

در حالی‌ که کارشناسان و فعالان مسکن مالیات بر عایدی مسکن را راهی برای کاهش و کنترل قیمت مسکن عنوان می کنند و آنرا راهکاری اساسی برای مقابله با سوداگران می دانند، بازی جدیدی با هدف طولانی کردن بررسی این طرح در مجلس کلید خورده است.

 

گزارش خبرگذاری خانه ملت در تاریخ ۱۳۹۷/۱۰/۲۶ :

زهرا سعیدی مبارکه سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با رد ادعاهای مطرح شده در برخی از رسانه ها درباره توقف طرح مالیات بر عایدی سرمایه مسکن در این کمیسیون، گفت: موضوعات مطروحه در برخی از رسانه ها مبنی بر اینکه اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس با طرح عایدی مخالفت کرده اند به هیچ وجه صحیح نیست.

زهرا سعیدی مبارکه : متأسفانه در شرایط کنونی دولت به دنبال تدوین و ارایه یک لایحه کلی و جامع برای موضوع مالیات بر عایدی مسکن است و این مسئله موجب شد که مسئولان دولتی در چند هفته اخیر با طرح مجلس مخالفت کنند.

سعیدی افزود: به نظر من ارایه لایحه توسط دولت برای اعمال سیاست های مالیاتی در حوزه مسکن به عمر مجلس دهم نمی رسد، از این رو در طرح مذکور اعلام کرده ایم که طرح مالیات بر عایدی مسکن تصویب و اجرایی شود و پس از آن دولت مکلف است ظرف مدت ۶ ماهه لایحه جامع را به مجلس ارسال کند.

گزارش خبرگذاری خبرنگاران جوان ۱۳۹۷/۱۲/۰۸ :

صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار  مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با بیان اینکه طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی توسط تعدادی از نمایندگان در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است، گفت: این طرح با عنوان مالیات بر عایدی سرمایه مسکن  در حوزه مسکن و زمین توسط اعضای کمیسیون عمران و اقتصاد مجلس مطرح شده که البته هنوز نهایی نشده است.

وی افزود: جمع‌بندی کمیسیون عمران در این باره به این صورت است که اگر این طرح در سایر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادی دیده نشود، نمی‌تواند در حوزه مسکن موثر واقع شود و زمینه‌ساز فرار سرمایه از حوزه مسکن می‌شود.

بدری اظهار کرد: فرار سرمایه از حوزه مسکن باعث می‌شود که سرمایه‌گذاران و دلالان در سایر بازارها مانند بازار سکه و ارز سرمایه‌گذاری کنند که همین امر باعث می‌شود مالیاتی بر عایدی سرمایه پرداخت نکنند، البته این به آن شرط است که به درستی اجرا نشود، بنابراین باید تمامی جوانب لازم را در اجرای این طرح در نظر بگیریم.

 

ادامه گزارش خبرگذاری فارس در تاریخ ۱۳۹۷/۰۹/۲۷ :

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، چند ماهی است که بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه املاک در کمیسیون اقتصادی و عمران مجلس مطرح است و نمایندگان آن را مقدمه‌ای بر اخذ مالیات بر ثروت یا دارایی عنوان می کنند.

به تازگی اخباری از مجلس به گوش می رسد که برخی نمایندگان با مطرح کردن این موضوع که اگر می خواهیم مالیات بر عایدی سرمایه مسکن را تصویب کنیم باید بازار سرمایه‌های دیگر نیز دیده شود، سعی دارند روند بررسی این طرح را به تاخیر بیاندازند. به نظر می رسد کمیسیون عمران مجلس با توجه به همین فضا، بررسی طرح را متوقف کرده و تصویب آنرا منوط به این اقدام کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرده است.

پیشتر علی‌اکبر کریمی یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح مالیات بر عایدی سرمایه بر املاک آن را مقدمه‌ای بر اخذ مالیات بر ثروت یا دارایی عنوان کرده و می گوید: طرح الحاق یک ماده قانون مالیات‌های مستقیم و مقابله با سوداگری و کاهش التهابات بازار مسکن در شهریورماه در مجلس شورای اسلامی ارائه و چاپ شده است. براساس این طرح یک متن به عنوان ماده ۶۰ به قانون مالیات‌های مستقیم الحاق می‌شود.

وی افزود: براساس مفاد این ماده و تبصره‌های آن بعد از یک ماه از تاریخ تصویب قانون کلیه معاملاتی که در خصوص املاک و مستقلات با کاربری‌های مسکونی تجاری و اداری صورت می‌گیرد، مشمول مالیات بر عایدی سرمایه املاک خواهد بود و این قانون در مورد کل مناطق کشور و حتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز ساری و جاری است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که عایدی سرمایه املاک به معنای مابه‌التفاوت قیمت خرید و قیمت فروش است، تصریح کرد: فرض طراحان طرح و قانون‌گذار این است که هر وقت ملکی خریداری شده و همزمان به فروش می‌رسد مابه‌التفاوت ارزش خرید و فروش عایدی است که گیر مالک آمده و با توجه به این‌که برای این درآمد تلاش نشده و فقط سرمایه در آن ملک ذخیره شده و در واقع ارزش افزوده حاصل شده همه این مبلغ متعلق به فرد نیست. بخشی از آن ناشی از تورم و تغییراتی است که یکباره در بازار املاک و مسکن اتفاق می‌افتد و درآمد بادآورده است، لذا اخذ مالیات از این درآمد می‌تواند برای جامعه مفید باشد و صرف نیاز جامعه شود.

از گزارشات مختلف پیداست که این طرح خیلی از آقازاده ها را اذیت می کند و باید صبر کنیم تا راه جدید دیگری برای کسب درآمد پیدا کنند تا این طرح تصویب شود.

به هر حال با توصیه آقای محمد خاتمی به این لیست رای دادیم و باید تصمیمات آن را تا روز آخر پایان دوره بپذیریم، اما دفعه بعد باید با تحقیق بیشتری رای بدهیم!!!

عملکرد مجلس به نفع سوداگران مسکن

 

به بحث وارد شوید

مقایسه آگهی ها

مقایسه
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم