مردم باید با پس انداز خانه دار شوند

مردم باید با پس انداز خانه دار شوند

کد مطلب : ۹۸۰۲۰۹۰۱

اسلامی گفت: ایرانی‌ها از قدیم برای خرید مسکن پس انداز می‌کردند و مردم باید با پس انداز خانه دار شوند.

محمد اسلامی در حاشیه مراسم افتتاح بیش از ۵ هزار ۲۱۷ واحد مسکن مهر شهر جدید پردیس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همانطور که وعده داده شده بود اقدام برای تکمیل مسکن مهر در سراسر کشور آغاز شده است گفت: امروز شاهد تحویل ۵ هزار و۲۱۷ واحد مسکن مهر در پردیس هستیم.

وی با اشاره به اینکه همواره تاکید داریم محیط زندگی باید مطلوب باشد و مردم بتوانند بعد از تکمیل سرانه‌ها زندگی مطلوب‌تری داشته باشند افزود: به عنوان مثال امروز یک واحد درمانی تحویل دانشگاه علوم پزشکی می‌شود تا اقدام به تجهیز و بهره برداری آن کنند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: امروز بیش از ۷ هزار و ۶۰۰ واحد در قالب برنامه اقدام ملی برای عرضه مسکن شهری در پردیس کلنگ زنی می‌شود که این برنامه سال گذشته با حضور رئیس جمهور رونمایی شد، سهمیه پردیس نیز ۱۶ هزار واحد است و ساخت مابقی واحد‌ها پس از آماده سازی اراضی با مشارکت بخش خصوصی آغاز می‌شود.

اسلامی با بیان اینکه نکته حائز اهمیت درباره افزایش قیمت مسکن در بازار این است که این قیمت‌ها متأثر از شرایط بازار نیست بلکه شرایط اقتصادی کشور مسبب افزایش قیمت بوده است گفت: ما موظف هستیم با افزایش عرضه میان عرضه و تقاضا تعادل ایجاد کنیم. باید سرمایه گذاران به حوزه ساخت مسکن ورود کنند و جریان تولید مسکن آغاز شود.

اسلامی با بیان اینکه برای کنترل قیمت مسکن باید قیمت تمام شده را متعادل کنیم گفت: با راهکار‌هایی مانند اینکه به سرمایه گذار زمین بدهیم، مجوز‌ها را تسهیل کنیم و وامی که به سازندگان داده می‌شود به خریدار منتقل شود، می‌توان در پردیس تا ۶۵ درصد قیمت واحد مسکونی را تعدیل کنیم.

وی درباره کارت اعتباری مصالح ساختمانی گفت: این کارت رونمایی شده و شرکت مجری با بنیاد مسکن اقدام به توزیع این کارت میان سازندگان خواهند کرد.

وزیر راه و شهرسازی درباره پرسشی در مورد سیاست پس انداز برای خرید مسکن گفت: ما همچنان به این سیاست معتقدیم ایرانی‌ها از قدیم نیز پس انداز می‌کردند و مردم باید با پس انداز خانه دار شوند نمی‌توانند با بلیت بخت آزمایی خانه دار شوند.

 

منبع : راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان

به بحث وارد شوید

مقایسه آگهی ها

مقایسه
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم