اقشار مختلف دلال ملک شدند

اقشار مختلف دلال ملک شدند

کد مطلب : ۹۷۱۲۲۲۰۱

دلیل اصلی گرانی مسکن فقط این بازار کثیف املاک می باشد.

چرا جامعه ما آنقدر مریض شده و مسبب اصلی آنرا هم دولت می دانیم؟ البته منکر آن هم نیستیم که عدم نظارت و در برخی از مواقع فساد در سیستم دولتی نیز به این موضوع دامن می زند.

در شهر تهران اقشار مختلف جامعه که حدود یک میلیارد تومان نقدینگی در حساب بانکی خود دارند، یا کسانی که به همین مقدار ارز یا طلا اندوخته کردند، به بازار ملک حجوم آوردند!

در این بازار بی در و پیکر و بی صاحب آپارتمان، برخی از اشخاص مختلف اعم از مشاغل آزاد و کارمندان دولت و حتی بازنشستگان و معلم ها، سرمایه خود را روانه بازار مسکن کرده اند.

محل تجمع این سرمایه گذاران املاک، بیشتر در مشاورین املاکی که بصورت دپارتمان کار می کنند، می باشد. 

قالب این مشاورین املاک یک آپارتمان سند اداری را خریداری یا رهن و اجاره نموده اند و حدود ۲۰ الی ۲۰۰ مشاور جوان، شامل دختر و پسر را دور هم به عنوان مشاور جمع کرده و شورع به فعالیت می نمایند.

اقشار مختلف دلال ملک شدند

حال شیوه برخی از این املاک چگونه است؟

در این املاک اکثرا چند جوان و نوجوان دختر و پسر تیم هایی را تشکیل می دهند، ( در این مقال به فساد اخلاقی متمرکز نمی شویم ) این گروه ها با راه افتادن در خیابان های سطح شهر و با زنگ زدن درب خانه ها، اقدام به جمع آوری اطلاعات می نمایند.

در این بین برخی از مالکین قصد فروش یا اجاره دارند، که اطلاعات آنها توسط این افراد جمع آوری می شود. حال در این میان برخی از مالکین اطلاعات دقیق از قیمت و بازار املاک ندارند.

این مالک ها قربانی می شوند، با سرمایه گذارانی که در این املاک وجود دارد، مشخصات ملک هدف و زیر قیمت تحت بررسی قرار گرفته و در اسرع وقت ملک مورد نظر را ظرف ۲۴ ساعت می خرند.

پرداختی آنها معمولا بسیار خوب و برای مالک از همه جا بی خبر بسیار چشم گیر است! معمولا ۷۰ درصد مبلغ ثمن معامله را در حین قرارداد پرداخت می کنند، ۲۰ درصد را برای تحویل می گذارند و ۱۰ درصد را در دفتر خانه تسویه می کنند.

حال ملکی حدود یک تا دو میلیون تومان به ازای هر متر مربع ارزان تر از قیمت روز بازار خریداری نموده اند.

معمولا به خاطر این خرید خوب ۱ تا ۲ درصد هم کمیسیون و شیرنی به مدیر دفتر املاک و مشاور آن پرداخت می نمایند و این وسوسه باعث می شود که مشاورین با هر ترفندی مالک را پای قرار بیاورند!

بعد از آن اگر آپارتمان فوق ظاهری مطلوب نداشته باشد، با  حدود متر مربعی ۱۰۰ الی ۱۵۰ هزار تومان هزینه یک بازسازی و ظاهر سازی جهت بهبود وضعیت آپارتمان انجام می دهند.

حال با هزینه های جاری بابت خرید و باز سازی آپارتمان، باید سود چرب و نرمی هم داشته باشند، آپارتمانی که حدود یک تا دو میلیون تومان زیر قیمت خریداری شده، توسط همان املاک های دپارتمانی حدود یک تا دو میلیون تومان بالاتر از قیمت بازار ارائه می شود. 

با تبلیغات وسیع در سایت هایی که تخصصی در قیمت گذاری املاک ندارند و فقط آگهی را انتشار می دهند، ملک را برای فروش می گذارند. مالکینی که بر فضای مجازی اشراف دارند، با بررسی قیمت ها، قیمت ملک خود را بالا می برند و دوباره این چرخه از ابتدا شروع می شود!!

این توضیحات بسیار اندک و کمی در رابطه با این اوضاع بی در و پیکر املاک است.

جامعه ما بیمار است، بیماری خطرناکی که در همه بازارهای استراتژیک رسوخ کرده و کم کم کشور را به فلاکت می کشاند.

اکثر مردمی که سرمایه یک تا چند میلیاردی دارند، به جای اینکه با سرمایه های خود، شروع به تولید و صادرات محصولات باشند، ناخواسته یا خواسته همانند زالو خون این بازارها را می مکند و معیشت مردم دیگر را به بازی می گیرند.

و اما چند نکته با کسانی که فکر می کنند در این آب گل آلود ماهی می گیرند:

مشاور عزیز هر چقدر توسط این روش کسب در آمد کنی هر روز زندگی سخت تری خواهی داشت، مثال ساده اگر در سال ۱۳۹۵ با ۲۰۰ میلیون تومان می توانستی یک آپارتمان ۷۰ متری در محله شهرزیبا خریداری کنی، در حال حاضر در آخر سال ۱۳۹۷ فقط می تونی با این مبلغ همچین آپارتمانی را رهن کنی؟!!

دلال زالو صفت اگر  افرادی به خاطر کارهای شما بی خانمان شوند و آبروی آنها پیش خانواده خود برود و چیزی برای از دست دادن نداشته باشند، مطمئن باش شخص شما و خانواده شما در جامعه ای که افرادی با این وضعیت وجود دارند امنیت نخواهند داشت.

اقشار مختلف دلال ملک شدند

فقط یک نصیحت برای شما دارم :

۱. (فَلَمّا أَحَسَّ عِیسى مِنهُمُ الکُفْر قالَ مَنْ أَنْصارِى إِلَى اللّهِ قالَ الحَوارِیُّونَ نَحْنُ أَنْصارُ اللّهِ آمَنا بِاللّهِ وَ اشْهَدْ بِأَنّا مُسْلِمُونَ*…و مَکَرُوا وَمَکَرَ اللّهِ وَاللّه خَیْرُ الماکِرینَ).(آل عمران/۵۲ ـ۵۴)

«آنگاه که عیسى از بنى اسرائیل احساس کفر کرد گفت: یاور من در راه خدا کیست، حواریون گفتند: ما یاوران خداییم و به او ایمان آوردیم، گواه باش که ما تسلیم خدا هستیم… آنان حیله ورزیدند، و خدا هم حیله ورزید(حیله آنها را خنثى کرد) خدا بهترین مکر کنندگان است».

طرح تصویر: سید روح الله میرمحمدی – جام جم

اقشار مختلف دلال ملک شدند

اسپیدمهر

در سایت صنعت ساختمان آی شهر می توانید برخی از مراکز خرید در سراسر جهان را مشاهده نمایید.
در سایت مشارکت در ساخت املاک آی شهر می توانید،
نمونه کارهای سازندگان و راهنمایی های مختلف جهت مشارکت در ساخت را ملاحظه نمایید.
به زودی سایت فروشگاه اینترنتی آی شهر نیز راه اندازی خواهد شد.

به بحث وارد شوید

مقایسه آگهی ها

مقایسه
جستجو
ویژگی های دیگر
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم